21.09.2009 - (9068) Snackt Platt al mit de lütten Kinner - Spraken-Konferenz in Berlin
 
              PLATTNET-Nachrichten - 21.09.2009 

 

   

 

Snackt al Platt mit de  l ü t t e n  Kinner!

Spraken-Konferenz bi’t Goethe-Institut in Berlin

 

Dat Goethe-Institut hett in ’n September 2009 in Berlin en internatschonale Konferenz utricht, de de Europääsche Union mit Geld düchtig stütt hett un bi de dat üm Mehrsprakigkeit güng, ok üm en Lehren vun twee Eerstspraken vun Anfang an un üm en Lehren vun en Tweetspraak in ’t Öller vun 3 bet 5 Johr. Man hett de Systematik un Kreativität wiest, mit de sik Kinner Spraken to egen maakt, wenn man ehr en echte Chanc’ gifft, d.h. wenn man ehr noog „Foder“ („Input“) gifft.

Dor hett sik an dat Resultat, dat Prof. Dr. Els Oksaar in ehren bekannten Vördrag „Mehrsprachigkeit bei Kindern – eine Chance, kein Hindernis“ tosamenfaat harr, nix nich ännert. In Berlin hett dat heten:

„Die Ergebnisse der Spracherwerbsforschung zeigen: Es empfiehlt sich Mehrsprachigkeit von Anfang an.“ (Prof. Dr. Rosemarie Tracy, Universität Mannheim)

„Frühkindliche Mehrsprachigkeit hat zahlreiche Vorteile: Mehrsprachige Kinder sind häufig kreativer, intelligenter und flexibler in ihrem Kommunikationsverhalten sowie sozial kompetenter als Einsprachige mit denselben Profilen und lernen leichter weitere Sprachen hinzu.“ (Prof. Dr. Georges Lüdi, Universität Basel)

Wat dor seggt worr, gellt för Spraken allgemeen. Dat hett man ümmer wedder betoont. Dorüm gellt dat ok för Plattdüütsch. Wat harr Prof. Dr. Els Oksaar ehren Vördrag noch för enen Ünnertitel geven? „Snackt mehr Plattdüütsch mit Joon Kinner!“ Hier is noch mal de Oksaarsche Richtsnoor:

„A. Wissenschaftliche Forschungen der letzten 100 Jahre haben gezeigt, warum frühe Mehrsprachigkeit für ein Kind nützlich ist:

1. Sie begünstigt das analytische Denken des Kindes. Dadurch hat sie eine positive Einwirkung auf seinen Intellekt.

2. Sie gibt dem Kinde eine nuanciertere Auffassung von der Welt.

3. Sie erleichtert den Erwerb von weiteren Sprachen.

B. Mit der Mehrsprachigkeit soll man so früh wie möglich anfangen, weil das Kind spielend lernt. Hier gibt es ein fast 100 Jahre altes Rezept: Eine Person - eine Sprache. Wenn die eine Person mit dem Kind konsequent die Sprache A spricht und die andere die Sprache B, dann ist dieses Kind bis zur Einschulung zweisprachig.“

 

Wokeen den Vördrag vun Prof. Dr. Els Oksaar hebben will, kann sik dor mellen:

Plattdüütskbüro Oostfreeske Landskupp:

Telefon (0 49 41) 17 99 52 oder platt@ostfriesischelandschaft.de

Fehrs-Gill, Sellschop för plattdüütsche Spraakpleeg, Literatur un Spraakpolitik:

Telefon (0 40) 7 10 42 95 oder thies@fehrs-gilde.de

(Plattdüütskbüro Oostfreeske Landskupp / Fehrs-Gill)

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