Snackt al Platt mit de l ü t t e n Kinner!
Spraken-Konferenz bi’t Goethe-Institut in
Berlin
Dat
Goethe-Institut hett in ’n September 2009 in Berlin en internatschonale
Konferenz utricht, de de Europääsche Union mit Geld düchtig stütt hett un bi de
dat üm Mehrsprakigkeit güng, ok üm en Lehren vun twee Eerstspraken vun Anfang an
un üm en Lehren vun en Tweetspraak in ’t Öller vun 3 bet 5 Johr. Man hett de
Systematik un Kreativität wiest, mit de sik Kinner Spraken to egen maakt, wenn
man ehr en echte Chanc’ gifft, d.h. wenn man ehr noog „Foder“ („Input“) gifft.
Dor hett sik
an dat Resultat, dat Prof. Dr. Els Oksaar in ehren bekannten Vördrag
„Mehrsprachigkeit bei Kindern – eine Chance, kein Hindernis“ tosamenfaat harr,
nix nich ännert. In Berlin hett dat heten:
„Die Ergebnisse der Spracherwerbsforschung zeigen: Es empfiehlt sich
Mehrsprachigkeit von Anfang an.“ (Prof. Dr. Rosemarie Tracy, Universität
Mannheim)
„Frühkindliche Mehrsprachigkeit hat zahlreiche Vorteile:
Mehrsprachige Kinder sind häufig kreativer, intelligenter und flexibler in ihrem
Kommunikationsverhalten sowie sozial kompetenter als Einsprachige mit denselben
Profilen und lernen leichter weitere Sprachen hinzu.“ (Prof. Dr. Georges
Lüdi, Universität Basel)
Wat dor
seggt worr, gellt för Spraken allgemeen. Dat hett man ümmer wedder betoont.
Dorüm gellt dat ok för Plattdüütsch. Wat harr Prof. Dr. Els Oksaar ehren Vördrag
noch för enen Ünnertitel geven? „Snackt mehr Plattdüütsch mit Joon Kinner!“ Hier
is noch mal de Oksaarsche Richtsnoor:
„A.
Wissenschaftliche Forschungen der letzten 100 Jahre haben gezeigt, warum frühe
Mehrsprachigkeit für ein Kind nützlich ist:
1. Sie
begünstigt das analytische Denken des Kindes. Dadurch hat sie eine positive
Einwirkung auf seinen Intellekt.
2. Sie
gibt dem Kinde eine nuanciertere Auffassung von der
Welt.
3. Sie
erleichtert den Erwerb von weiteren Sprachen.
B. Mit der Mehrsprachigkeit soll man so früh wie möglich anfangen, weil
das Kind spielend lernt. Hier gibt es ein fast 100 Jahre altes Rezept: Eine
Person - eine Sprache. Wenn die eine Person mit dem Kind konsequent die Sprache
A spricht und die andere die Sprache B, dann ist dieses Kind bis zur Einschulung
zweisprachig.“
Wokeen den
Vördrag vun Prof. Dr. Els Oksaar hebben will, kann sik dor mellen:
Plattdüütskbüro Oostfreeske Landskupp:
Telefon (0
49 41) 17 99 52 oder
platt@ostfriesischelandschaft.de
Fehrs-Gill,
Sellschop för plattdüütsche Spraakpleeg, Literatur un Spraakpolitik:
Telefon (0
40) 7 10 42 95 oder thies@fehrs-gilde.de
(Plattdüütskbüro Oostfreeske Landskupp / Fehrs-Gill)
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